Skip to main content

The Warlord speaks Danish



Fyrr plagdu tey at senda brøv úr Nigeria, har tey bóðu um bankakonti at flyta eina rúgvu av pengum, sum ein ríkmaður, ið nú var deyður, hevði latið eftir seg. Nigerian Warlords rópar onkur avsendarar av tílíkum brøvum, sum enn eru í umfari. Haldi tað munnu verða tíggju ár síðani eg fyrstu ferð sá tílíkt bræv í einum faxi, sum lendi á míni borði. Eg hevði beinanvegin skálkin við tí og svaraði: "Just fax me the dollars, flat and quick". Ikki bara eru brøvini til enn, tey verða eisini týdd til heimsins ymsu mál, sum í hesum føri danskt, ið tey av onkrari orsøk vita at eg lesi, so onkur man býta á. Og so verður eisini sagt í eini Googletýðing, at "Valget af at kontakte dig, er vakt fra den geografiske karakter af hvor du bor, navnlig på grund af følsomheden af ​​denne transaktion." Kanska er tað tí at teir høgu krígsharrar í Nigeria vita, at størsta skip, sum annað summar á rað hevur verið í føroyskum sjógvi, hevur heimstað í einum ivasomum Eystursjóvarbýi, har mangt og hvat ber til.

Brævið er soljóðandi:

Fra Dr. George Allen
Investment Portfolio Manager,
London Regional Office
UBS Investment Bank London.
Mobil: +447024072504

Kære ven,

Jeg forventer, at mit brev at møde dig ved godt helbred og din bedste humør i dag. Mit navn er Dr. George Allen, Regional Manager UBS Investment Bank London Branch. Jeg besluttede at søge en fortrolig samarbejde med dig i udførelsen af ​​handlen beskrevet her-under for vores både gensidig gavn og opfordre dig til at holde det en top hemmelig på grund af arten af ​​denne transaktion. Under revision af bankkonti i vores bank, opdagede jeg en forladt sum af £ 15,400, 000,00 DKK (femten millioner fire hundrede tusinde Great British Pounds Sterling) i en konto, der tilhører en af ​​vores afdøde udenlandsk kunde (Mr. Stephen Richard) som desværre mistede livet i et flystyrt.

Valget af at kontakte dig, er vakt fra den geografiske karakter af hvor du bor, navnlig på grund af følsomheden af ​​denne transaktion. Banken har ventet på nogen af ​​de pårørende til at komme op til kravet, men ingen har gjort det. Jeg personligt har fået medhold i at lokalisere de pårørende i 3 år nu, jeg søger dit samtykke til at præsentere dig som pårørende / Vil Modtager til den afdøde, således at udbyttet af denne konto til en værdi af £ 15,4 million pounds vil blive overført til din bankkonto, så de pårørende til Late Mr. Stephen Richard.

Dette vil blive udbetalt eller delt i disse procenter, 60% til mig og 40% for dig. Alt, hvad jeg behøver, er at uploade dine detaljer i vores bank database system, som de pårørende til Late Mr. Stephen Richard. Alt, hvad jeg kræver nu, er din ærlige samarbejde, fortrolighed og tillid til, at vi ser denne transaktion igennem. Vær du nødt til at holde denne transaktion 100% hemmelig på grund af min position her i min bank.

Jeg fik din kontaktperson fra dit land international business information. Jeg besluttede at kontakte dig håber at du vil finde denne aftale interessant. Venligst på din bekræftelse af denne besked og din interesse vil jeg give dig flere oplysninger. Bestræbe sig på at lade mig vide din beslutning så hurtigt som muligt. Jeg vil gerne investere min egen andel 60% i dit land.

Giv mig følgende oplysninger, så der vil sætte mig til at uploade dine data i vores bank-database til at reflektere i banken nettet system, som du den navngivne pårørende / vil modtageren af ​​denne. Jeg vil guide dig, hvordan du åbner kommunikationen med banken og gøre krav på videregivelse af fonden til dig. Bemærk, at vi har få dage til at gennemføre denne aftale.

1. Fulde navn:
2. Din Resident Adresse:
3. Din Direkte Mobilnummer:
4. Dit faxnummer:
5. Køn:
6. Alder:

Venlig hilsen,
Dr. George Allen
Mobil: +447024072504